5 راهکار برای افزایش بازدید سایت

راهکارهایی-برای-افزایش-بازدید-سایت

برای هر کسب و کاری، وبسایت همانند ویترین فروشگاه است. هرچقدر بازدید سایت بیشتر باشد احتمال فروش و جذب مشتری بیشتر می شود. یکی از اصلی ترین دغدغه های صاحبین کسب و کارهای اینترنتی و وبسایت ها افزایش بازدید سایت است. حتماً شما هم در مورد مهم ترین و اصلی ترین راهکارهای افزایش ترافیک وبسایت شنیده اید. سئو و تبلیغات، اما توصیه ما به شما این است که تنها به این دو روش بسنده نکنید. چرا که تبلیغات همواره هزینه زیادی را لازم دارد و ممکن است با تغییرات الگوریتم های گوگل برای مدتی جایگاهی را که در صفحات جستجو به دست آورده اید، از دست بدهید. به همین دلیل است که متنوع کردن روش های افزایش بازدید سایت اهمیت دارد. در این مقاله راهکارهایی رایگان برای هدایت ترافیک ارزشمند بیشتر به سمت وبسایت را بررسی کرده ایم. اگر می خواهید در مدت زمان کوتاهی ترافیک سایت خود را حداقل دو برابر کنید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بازاریابی محتوا

اگر اندکی در مورد دیجیتال مارکتینگ مطالعه کرده باشید حتماً اصطلاح بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ را شنیده اید. بازاریابی محتوا یعنی تبلیغ ارگانیک برند شما، از طریق تولید محتوای با کیفیت. محتوای با کیفیت می تواند در قالب پست های وبلاگ و محتوای متنی، کتاب های الکترونیکی و PDF های قابل دانلود، پادکست و محتوای صوتی، اینفوگرافیک و موشن گرافیک، و ویدیو های با کیفیت باشد.

محتوایی که تولید می کنید کاملاً بستگی به نوع فعالیت و محصول یا خدماتی که ارائه می کنید، دارد. برای مثال اگر یک اپلیکیشن بازیافت و تفکیک زباله دارید می توانید در صفحه وبلاگ خود مقالاتی در حوزه محیط زیست و اهمیت نگهداری از آن منتشر کنید و به این ترتیب با تأثیرگذاری بر خواننده این مقالات آن ها را به نصب اپلیکیشن خود و استفاده از آن ترغیب کنید. تولید محتوا فقط به شکل محتوای متنی نیست. امروزه اکثر شبکه های اجتماعی امکان بارگذاری فیلم ها و کلیپ های صوتی را فراهم کرده اند. شما حتی می توانید یک وبینار یا پادکست بسازید.

تبلیغات

بازاریابی محتوا یک روش بسیار خوب برای جذب ترافیک است ولی احتیاج به زمان و هزینه دارد. اگر بخواهید سریعتر به ترافیک با کیفیت دست پیدا کنید بهترین راه برای شما استفاده از تبلیغات است. همانطور که می دانید تبلیغات انواع گوناگونی دارد.

بهترین روش برای افزایش بازدید سایت تبلیغات گوگل است. مزیت استفاده از تبلیغات گوگل این است در زمان اندک ترافیک با کیفیت و قابل توجهی برای شما ایجاد می کند. در حقیقت در این روش از تبلیغات شما به ازای هر کاربری که بر روی سایت شما کلیک می کند به گوگل هزینه پرداخت می کنید، و همچنین گوگل سایت شما را تنها به کاربرانی نشان می دهد که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند. نکته مهمی که در استفاده از تبلیغات گوگل وجود دارد استراتژی بودجه و هزینه است. اگر به صورت تخصصی بازار هدف و کلمات کلیدی هدفمند انتخاب نکنید این نوع تبلیغات برای شما هزینه زیادی خواهد داشت بدون اینکه بازخورد مناسبی داشته باشد. توصیه می کنیم برای استفاده از این روش حتماً با متخصصان این حیطه مشورت کنید.

علاوه بر گوگل پلتفرم های دیگر مانند فیسبوک و توییتر هم سایت شما را تبلیغ می کنند و گزینه های زیادی برای تعیین دقیق پرسونای مشتری و هدف گذاری ارائه می دهند. با توجه به شناختی که از مشتری خود دارید شما می توانید از تبلیغات بنری در سایت های مختلف یا تبلیغات با تولید محتوا در سایت هایی شبیه ردیت هم برای افزایش بازدید سایت خود استفاده کنید.

 

ایمیل-مارکتینک-برای-افزایش-بازدید-سایت

ایمیل مارکتینگ و sms مارکتینگ

هنوز هم یکی از بهترین روش ها برای افزایش ترافیک سایت استفاده از ایمیل مارکتینگ است. مطالعات انجام شده نشان می دهد در ایمیل مارکتینگ به ازای هر 1 دلار هزینه شما 36 دلار بازگشت سرمایه خواهید داشت. ایمیل مارکتینگ یک راه بسیار عالی برای ایجاد روابط بلند مدت و بهبود وفاداری مشتریان است. در این روش شما هم می توانید محصولات جدید خود را معرفی کنید و هم با طراحی فرم های پرسش و پاسخ از مشتریان برای محصولاتتان بازخورد بگیرید و کیفیت محصولات و خدمات خود را افزایش دهید. در اینجا به چند نکته اشاره کرده ایم که باعث می شود افزایش ترافیک سایت شما با ایمیل مارکتینگ مؤثرتر باشد:

خودتان باشید: شما می توانید در محتوای ایمیل خود اتفاقات روند تولید محصول و ارائه خدمات را به مشتری ارائه دهید تا از نزدیک با شما آشنا شود و به این ترتیب احساس صمیمیت بیشتری با برند شما داشته باشد.

یک توصیه ارزشمند ارائه دهید: شما می توانید در ایمیل هایی که به مشتریان خود ارسال می کنید یک توصیه ارزشمند مثل برخورداری از کد تخفیف یا خدمات پس از فروش رایگان ارائه کنید.

لینک های مهم را ارسال کنید: حتماً توجه داشته باشید در ایمیل های ارسالی دسترسی آسان به لینک های مهم پست بلاگ یا صفحات لندینگ یا حتی صفحات شبکه های اجتماعی را برای کاربر فراهم کنید.

لینک سازی مؤثر

یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید سایت سئو است. سئو یا SEO به معنای بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جست و جو به خصوص گوگل است. با این روش سایت شما به ازای کلمات کلیدی مهم و هدفمند شما در رتبه های اول گوگل قرار گرفته و به مخاطب نمایش داده می شود. مهم ترین استراتژی سئو لینک سازی است. لینک سازی در سئو به این صورت است که شما لینک مطالب سایت خود را در سایت های پرترافیک قرار دهید و به این ترتیب گوگل اهمیت بیشتری برای مطالب شما قائل می شود. اما لینک سازی برای معرفی برند با لینک سازی برای سئو بسیار متفاوت است. در این روش لینک سازی شما می توانید لینک مطالب خود را در سایت های مختلف قرار دهید و به این ترتیب باعث می شوید کاربران بیشتری با برند شما آشنا شوند و حتی در مورد آن صحبت کنند. برای استفاده از این روش بهتر است با متخصصین برند سازی مشورت کنید ولی در اینجا چند توصیه برای نتیجه گیری بهتر از روش لینک سازی برای شما آورده ایم:

با مخاطبان خود درگیر شوید: پست های جالب با قابلیت اشتراک گذاری ایجاد کنید و از مخاطبان خود بخواهید تا آنها را در حساب های خود بازنشر کنند.

از پست های مهمان در وبلاگ ها غافل نشوید: یک وبلاگ تخصصی همسو با کلمات کلیدی خود انتخاب کنید و در آن ها پست های بلاگ خود را منتشر کنید.

برای افزایش اینگیجمنت یک توصیه ارزشمند ارائه دهید: شما می توانید برای کاربرانی که بیشتر از همه پست های شما را بازنشر می کنند و با شما در تعامل هستند یک هدیه ویژه مانند کد تخفیف در نظر بگیرد.

پست-مهمان-برای-افزایش-بازدید-سایت

تعامل با وبلاگ ها و سایت های دیگر

وبلاگ نویسی به صورت پست مهمان یک استراتژی موثر برای هدایت ترافیک سایت های دیگر به سمت وبسایت شماست. به این ترتیب شما می توانید از مخاطبان وبسایت های دیگر برای گسترش برند خود استفاده کنید.

به این فکر کنید اگر بتوانید محتوای خود را در وبلاگی قرار دهید که مخاطبان بسیاری دارد که ممکن است از مشتریان هدف شما باشند چه ترافیک ارزشمندی به سمت سایت خود هدایت می کنید. اما چرا چنین وبلاگی باید محتوای شما را منتشر کند؟ برای اینکه محتوای با کیفیتی ارائه می کنید! اگر بتوانید یک پست بلاگ با کیفیت و یونیک بنویسید بسیاری از وبلاگ ها آماده انتشار آن هستند. در واقع شما یک محتوای با کیفیت رایگان می دهید و در مقابل تعداد بسیار زیادی مخاطب ارزشمند می گیرید و بدون شک این یک معامله برد-برد است.

برای اینکه وبلاگ های مرتبط با کسب و کار خود، برای انتشار پست مهمان را پیدا کنید می توانید عبارت های زیر را جست وجو کنید:

“اسم موضوع” + عبارت ” پست مهمان

“اسم موضوع” + عبارت “بلاگ”

اسم “موضوع” +  عبارت ” سایت هایی که پپست مهمان می پذیرند”

سخن آخر

برای افزایش ترافیک بازدید سایت خود حتماً لازم نیست از روش های پرهزینه استفاده کنید. اگر همین توصیه ها را به کار بگیرید و به صورت مستمر مطالب جدید و با کیفیت منتشر کنید در مدت اندکی ترافیک وبسایت شما چند برابر می شود و مشتریان وفادار خود را پیدا می کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *