سفارش کلیک گوگل

سفارش کلیک گوگل

سفارش کلیک گوگل یا تبلیغات کلیکی گوگل همان  Google Ads و یا Google Adwords می باشد که در ایران با نام تبلیغات گوگل نیز از آن یاد می شود. این نوع تبلیغات یک روش تبلیغاتی بر پایه کلیک است که می تواند با قراردادن سایت شما در جایگاه های برتر گوگل باعث هدایت کاربران و مشتریان به سمت وب سایت شما شود. اما چرا از این روش تبلیغاتی به عنوان تبلیغات کلیکی گوگل یاد می شود و سفارش کلیک گوگل دقیقاً به چه معناست؟

چرا سفارش کلیک گوگل مهم است؟

روش جذب مشتری در فضای گوگل حضور در رتبه های برتر گوگل است. اگر هنگامی که کاربران کلمات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل سرچ می کنند، در رتبه های اول نتایج گوگل باشید، احتمال کلیک گرفتن سایت بیشتر می شود. تحقیقات نشان داده است 28.2 درصد کاربران همیشه روی لینک اول نتایج گوگل کلیک می کنند. این در حالی است که تنها 15 درصد کاربران روی لینک دوم هم کلیک می کنند، به همین دلیل همیشه رقابت سختی بر سر دست یافتن به جایگاه اول گوگل وجود دارد.

سایت شما می تواند با استفاده از گوگل ادز به کاربر در رتبه های بالا نمایش داده شود. در نتیجه شما در مقابل دیدگان کاربر قرار می گیرید و کاربران می توانند با کلیک بر روی تبلیغات شما وارد سایت شما شوند. در واقع سایت شما با دریافت کلیک از طرف افرادی که به دنبال محصولات و خدمات شما در گوگل هستند، بازدید کنندگان زیادی را جذب می کند. هر کدام از این افراد و بازدید کننده ها می توانند تبدیل به مشتریان شما شوند. به همین دلیل است که سفارش کلیک گوگل می تواند به راحتی فروش و سود شما را چندین برابر کند.

سفارش کلیک گوگل چگونه کار می کند؟

اگر کاربری بر روی تبلیغات شما کلیک کند شما باید هزینه یک کلیک را به گوگل پرداخت کنید. وقتی تبلیغات کلیکی گوگل را فعال می کنید گوگل سایت شما را در نتایج اول نمایش می دهد اما تنها به ازای کلیک از شما هزینه دریافت می کند. یعنی اگر کاربری بر روی تبلیغات شما کلیک کند شما باید هزینه یک کلیک را به گوگل پرداخت کنید. اگر تبلیغات شما در طول روز 20 کلیک دریافت کند، شما باید هزینه 20 کلیک را به گوگل پرداخت کنید. اگر هم تبلیغات شما فقط به کاربران نمایش داده شد ولی هیچ کاربری بر روی آن کلیک نکرد شما هیچ هزینه ای را پرداخت نخواهید کرد. در واقع نمایش تبلیغات شما در گوگل رایگان است، اما به ازای هر کلیک باید هزینه ای را به گوگل پرداخت کنید. هزینه هر کلیک  به نسبت رقابت در کلمه کلیدی مورد نظر و همچنین کیفیت سایت و تبلیغات شما می تواند از چند صد تومان تا چند هزار تومان متفاوت باشد.

سفارش کلیک گوگل

برای سفارش کلیک گوگل چه کاری باید انجام دهیم؟

برای سفارش کلیک گوگل باید یک اکانت گوگل ادز داشته باشید. ساخت اکانت گوگل بسیار ساده است اما شما باید بتوانید اکانت گوگل ادز خود را شارژ کنید، که به دلیل تحریم های ایران برای کاربران داخل ایران محدود می باشد. ار این رو سفارش کلیک گوگل برای کاربران ایرانی دشوار است. اما باز هم جای نگرانی وجود ندارد، چرا که شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی بسیاری در ایران خدمات مربوط به شارژ اکانت های گوگل ادز را انجام می دهند.

حال تصور کنید شما یک اکانت گوگل ادز شارژ شده فعال دارید. در اینصورت تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس وب سایت خود و همچنین کلمات کلیدی مورد نظر خود را در اختیار شرکت و یا کارشناس مورد نظر قرار دهید. پس از آن کلمات کلیدی شما وارد پنل گوگل ادز می شود و یک آگهی تبلیغاتی در مورد تبلیغات شما نیز نوشته می شود. پس از آن اگر کاربری کلمات کلیدی شما را در گوگل سرچ کند، آگهی تبلیغاتی شما می تواند در لیست نتایج گوگل، بالاتر از سایر وب سایت ها به کاربر نمایش داده شود. در نهایت کاربر آگهی تبلیغاتی شما را مشاهده کرده و در صورتیکه تبلیغات شما بتواند نظر کاربر را جذب کند کاربر بر روی آگهی تبلیغاتی شما کلیک کرده و وارد وب سایت شما می شود.

برای موفقیت در تبلیغات کلیکی گوگل رعایت چه مواردی ضروریست؟

سفارش کلیک گوگل یک مسیر برای هدایت کاربر به سمت وب سایت شما می باشد. که برای اینکه بتوانید از این تبلیغات یک بازخورد بسیار مناسب دریافت کنید و مشتریان واقعی را به سمت سایت خود هدایت کنید و پس از آن بتوانید کاربران را جذب کنید و فروش و سود بیشتری داشته باشید باید نکات مهمی را در این طول مسیر رعایت کنید.

رتبه اول گوگل

برخی از مواردی که رعایت آن ها در قبل از ورود کاربر به سایت می تواند باعث نتیجه گیری بهتر از تبلیغات شما شوند عبارت اند از:

انتخاب درست و دقیق کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی که اولین مرحله برای شروع تبلیغات گوگل ادز می باشد، ممکن است در ظاهر ساده به نظر بیاید، اما می توان گفت مهم ترین و حیاتی ترین اقدام برای شروع یک تبلیغات موفق انتخاب دقیق، هدفمند و هوشمندانه کلمات کلیدی می باشد. کلمات کلیدی انتخاب شده توسط شما باید به قدری غنی و کامل باشد که بتواند تمام جستجو های ممکنی که برای یک محصول و یا خدمات خاصی سرچ می شود را در بر بگیرد. برای مثال اگر کسب و کار شما در رابطه با “تعمیرات لباسشویی در تهران” می باشد باید تا حد امکان تمامی کلماتی که ممکن است کاربران در رابطه با این موضوع سرچ کنند را تهیه کنید و فقط به یک یا دو کلمه پر سرچ بسنده نکنید. چرا که نحوه سرچ کاربران به خصوص کاربران ایرانی بسیار متفاوت می باشد.

از طرفی کلمات کلیدی شما باید به گونه ای انتخاب شوند که کلیک های غیر مرتبط را برای شما دریافت نکنند. چرا که در گوگل ادز هر کلیک برای شما هزینه ای را در بر دارد. بنابراین بهتر است این هزینه صرف کلماتی شود که برای شما بازخورد مناسبی دارد. در مقاله “انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز” به طور مفصل در مورد انتخاب صحیح کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل توضیح داده ایم.

نگارش آگهی تبلیغاتی جذاب

متن آگهی تبلیغاتی شما باید تا حد امکان جذاب و کاربر پسند باشد و کاربر را ترغیب کند که از بین وب سایت های مختلف بر روی وب سایت شما کلیک کند. در واقع متن آگهی تبلیغاتی یا همان Ads ویترین محصولات و خدمات شماست و اولین چیزیست که کاربر پس از جستجو کلمات کلیدی مشاهده می کند. بنابراین باید با مهارت کامل نوشته شود تا بتواند حواس کاربر را از سایر وب سایت ها پرت کرده و کاربر را به سمت سایت شما هدایت کند. در مقاله “نحوه نگارش متن آگهی گوگل ادز” راهکارهایی را برای نگارش هرچه بهتر یک متن تبلیغاتی جذاب گفته ایم.

تعیین زمانبندی مناسب برای تبلیغات گوگل

سفارش کلیک گوگل و تبلیغات در گوگل مانند سایر روش های تبلیغاتی هزینه بر است. بنابراین باید دقت کافی در انجام تبلیغات داشته باشید. اگر شما تنها در ساعات کاری می توانید پاسخگوی تلفن و تماس کاربر باشید باید نمایش تبلیغات خود را پس از پایان ساعات کاری متوقف کنید. در صورت عدم انجام این کار تبلیغات شما می تواند در ساعاتی که نمی خواهید و نمی توانید پاسخگوی کاربر باشید هم فعال بوده و در این شرایط ممکن است کاربران زیادی بر روی تبلیغات شما کلیک کنند. اما پس از ورود به سایت نتوانند با شما ارتباط برقرار کنند و در نتیجه هزینه تبلیغات شما هدر می رود. در مقاله “زمانبندی گوگل ادز” به تفصیل در مورد این موضوع صحبت کرده ایم.

اما این نکات مربوط به تبلیغات بود در صورتیکه بخش مهمی از کار پس از کلیک کاربر بر روی تبلیغات و وارد شدن به سایت شروع می شود، که در ادامه به این بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

صفحات و محتوای مرتبط با جستجوی کاربر

بدیهی ترین موردی که در تبلیغات گوگل باید رعایت شود این است که کاربر پس از سرچ یک عبارت وارد وب سایتی شود که محتوای کاملاً مرتبط با جستجو کاربر را داشته باشد. در واقع محتوای صفحه تبلیغات باید به گونه ای باشد که نیاز کاربر را به درستی پاسخ دهد. در صورتی که کاربر وارد صفحه ای با محتوای غیر مرتبط شود به سرعت از سایت خارج می شود. در این صورت این کلیک بدون هیچ بازخورد مثبت و فقط هدر دهنده هزینه یک کلیک برای شما خواهد بود.

کیفیت بالای سایت تبلیغ دهنده

صفحات سایت شما باید دارای کیفیت استانداردی برای پذیرش کاربران باشند. از جمله این فاکتور ها می توان به سرعت مناسب لود شدن سایت، گرافیک مناسب، ساختار کاربر پسند سایت و… است. طراحی صفحات سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربر را گیج نکرده و کاربر بتواند از ساده ترین مسیر به پاسخ سوال خود برسد. در مقاله “تآثیر کیفیت سایت بر تبلیغات گوگل” در مورد عواملی که می تواند باعث بالا رفتن کیفیت سایت شما از نظر کاربران شود صحبت کرده ایم.

در دسترس بودن راه های ارتباطی

یکی دیگر از ساده ترین و در عین حال مهم ترین نکاتی که برای نتیجه گیری بهتر از تبلیغات کلیکی گوگل باید رعایت شود، در دسترس بودن راه های ارتباطی همچون دکمه تماس، آدرس و لوکیشن دقیق، ایمیل و… است. چرا که کاربران برای خرید، تماس، پر کردن فرم و… نباید به کوچکترین زحمتی بیفتند و تمامی این موارد باید به وضوح در مقابل دیدگان کاربر باشد.

رعایت موارد فوق می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند تا ضمن دریافت بازخورد مناسب از تبلیغات کلیکی گوگل بتوانید در هزینه این نوع تبلیغات نیز تا حد ممکن صرفه جویی کنید. این روش تبلیغاتی به دلیل مزایای بیشماری که دارد انتخاب بسیاری از کسب و کارهای فعال در ایران می باشد. اگر شما هم برای توسعه بیزینس و کسب و کار خود می خواهید از این روش تبلیغاتی استفاده کنید، می توانید از طریق راه های ارتباطی با فامین ادز با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *